Майстер-клас "Аура баскетболу"


Доброго дня!!!
Я, Новосела Роман Олександрович,  вчитель фізичної культури, хочу презентувати педагогічну технологію формування в учнів навичок фізичного самовдосконалення на уроках фізичної культури та в позаурочний час.
Методичною основою даної технології є  навчальна програма та концепція Нової Української школи, у якій я звертаю увагу на нову роль вчителя, як коуча, тьютора, модератора або просто агента прогресивних змін, який завдяки власному самовдосконаленню сприятиме самовдосконаленню учнів.
Щодо методологічної основи, то це принципи гуманної педагогіки та психології. Серед науковців, що вивчають проблему формування фізично досконалої особистості я обрав позиції, зрозумілі мені, Елеонори Стапаненкової та Олени Аксьонової.
Тож провідною ідеєю  стала ідея створення практичних умов на уроках фізичної культури та в позаурочний час для максимального розкриття потенційних можливостей учнів здатних до самоорганізації, самонавчання та самовдосконалення власного фізичного розвитку з метою успішної самореалізації у соціумі.
Пояснювати актуальність теми можу лише необхідністю знайти сьогодні можливості протистояти згубним факторам впливуна біологічний, психічний та суспільний імунітет людини 21століття.
Погодьтеся! Що фізичне самовдосконалення впливає не лише на зміну активної позиції до занять фізкультурою з метою здоров’язбереження,  а й на розширення орієнтації у фізкультурно-спортивній діяльності, формуванню бажання самореалізації (зокрема перемозі, лідерства), адже  особистість, яка працює над собою, здатна до творчого перетворення своєї рухової активності і всього що з нею пов’язане.
Таким чином, шлях фізичного самовдосконалення веде до самоуправління і саморегуляції поведінки, до реалізації всебічно розвинутої успішної гармонійної особистості.
Щоб досягти поставленої мети, приходиться систематично сприяти збагаченню рухового досвіду учнів, надавати учням знання та коригувати вміння, розвивати пізнавальні здібності через розвиток морально-вольової  сфери, залучати учнів до позаурочної діяльності, а їхні родини до освітнього процесу.
За інноваційним потенціалом досвід є модифікаційним. Розпочав вивчати технологію з  2013 року, на сьогодні активно використовую її елементи.
Щодо результату, то він Є! Я сам змінив філософію уроку, перетворившись на партнера, товариша, на вихователя майбутніх переможців, організатора групової роботи, зокрема з учнівськими командами та родинами вихованців. Змінилась мотивація учнів та покращилась якість занять в позаурочних гуртках.
То ж педагогічну технологію формування навичок фізичного самовдосконалення вважаю життєво необхідною.
Раджу використати етапи цільової підготовки вчителя до уроків які сьогодні будуть використані в нашому Майстер-Класі!
Пропоную вам тему: Баскетбол, 10клас, підсумкове заняття у формі проекту «Творча лабораторія « Аура Баскетболу!»
Метою нашого проекту є формування навичок самостійності через самоорганізацію, самонавчання та самореалізацію учасників,які розкривають проблему « Аура баскетболу» шляхом демонстрації предметних та між предметних компетентностей .
Звичайно, поняття «Аура» матиме сьогодні символічний зміст як багатогранне поєднання усього, що пов’язане з баскетболом .
Алгоритм дій
1.     Пропоную групову форму роботи, поділившись на 6 груп: 1.Мотиватори, 2. Історики, 3. Спортсмени-практики, 4. Журналісти, 5.Хореографи, 6. Фанати.
2.     Кожна група ознайомиться із завданням, на виконання якого відводиться 10хв, при цьому всі учасники знаходяться на позиції учнів 10 класу, а я виконую роль агента прогресивних змін.
У вашому розпорядженні інтелектуальні та практичні компетентності,  мережа інтернет, обмін досвідом, творчий потенціал кожного, наявні підручні засоби з метою щонайглибшого розкриття проблеми «Аури баскетболу»
3.     Моделювання у формі самостійної роботи учасників по розробці власного продукту (відповідно до завдання)
4.     Презентація та обговорення групових варіантів рішень щодо «Аури баскетболу» учасниками та автором Майстер-Класу.
5.     Рефлексія: дискусія за результатами партнерської діяльності автора майстер-класу та учасників.
6.     Зауваження та пропозиції.

  Нехай принципами нашої роботи стануть взаємоповага, творчий запал і бажання не лише поділитися знаннями, а навчити один одного новим формам роботи.
Фінал. Висновок: (звучить музика)
Яка ж вона аура баскетболу? Цікава, прекрасна, розвиваюча, формуюча, справжня, практична романтична, змінюючи людину і життя, багатогранна…
А головне кольорова, неповторна як сам процес самовдосконалення.
Картки із завданнями для кожної з груп.
Група №1. Мотиватори
Переконайте своїх товаришів, що заняття баскетболом – це здоров’я, колектив, взаємодопомога, самоорганізація, що це круто, сучасно, необхідно!

Група №2. Історики
Наведіть конкретні дані виникнення та розвитку баскетболу як виду спорту.
Назвіть найвідоміші баскетбольні клуби та найтитулованіших  гравців даного виду спорту. Розкажіть про історію розвитку баскетболу в Україні та її місце на світовій арені.


Група №3. Спортсмени-практики
Прорекламуйте свій вид спорту . В чому його «родзинка», як він допомагає в житті.( друзі, спілкування з однолітками, драйв та розпач).



Група №4. Журналісти
Презентуйте статтю про відомий сучасний Український баскетбольний клуб (історію, інфраструктуру, вболівальників, місцезнаходження, склад команди та тренерів, досягнення та проблеми на сучасному етапі)

Група №5. Хореографи
Створіть (про імітуйте) танцювальну композицію з можливим використанням найпоширеніших баскетбольних рухових дій.( виплигування, пересування, кидок, передача, блокування емоційні сплески тощо)


Група №6. Фанати
Зробіть плакат, придумайте речівку (лічилку) для підтримки своєї команди.





Немає коментарів:

Дописати коментар